Kochasz muzykę? Słuchaj Radia WP

Wystartowało największe internetowe radio w Europie – Radio Wirtualnej Polski.

Od dziś – przez całą dobę – nadaje Radio Wirtualnej Polski (radio.wp.pl). W tej chwili internauci mają do wyboru cztery stacje z różnymi gatunkami muzycznymi – POP, ROCK, HIP HOP, JAZZ oraz kanały poświęcone muzyce uporządkowanej tematycznie: NOWOŚCI, SAME PRZEBOJE, DO PRACY, DZIECIAK, NASTROJOWO, TYLKO POLSKA, WASZE RADIO. Łącznie w bazie Radia WP znajduje się ponad 250 tysięcy utworów.

isco Relax Dsco Relax Dico Relax Diso Relax

Własna playlista

Rozgłośnia WP to radio nadające wyłącznie muzykę. Aby je uruchomić, wystarczy wejść na stronę radio.wp.pl i „kliknąć” w jeden z gatunków lub tematów muzycznych. Serwis skierowany jest przede wszystkim do internatutów w wieku 15-40. Wprowadzenie poszczególnych kategorii poprzedziła dokładna analiza słuchalności dostępnych w sieci e-stacji. Zaproponowane przez portal rozwiązanie jest optymalne i gwarantuje, że każdy internauta ze wskazanej grupy wiekowej z pewnością znajdzie tu coś dla siebie.

Co istotne, słuchacze mają wpływ na playlistę. Jest ona codziennie aktualizowana na podstawie opinii użytkowników, którzy układają własną czołówkę, głosując na ulubione utwory muzyczne. W serwisie radio.wp.pl znajdują się także sekcje typowo informacyjne: Niusy, Artyści A-Z, Płyty A-Z, Imprezy i Hity. Są one ściśle powiązane z witryną muzyczną WP (muzyka.wp.pl), co oznacza, że np. kliknięcie w sekcję Niusy automatycznie przenosi słuchacza do bieżących wiadomości serwisu muzycznego.

„Stworzenie witryny radio.wp.pl jest kolejnym, po WPtv, elementem konsekwentnie realizowanej strategii budowy serwisów multimedialnych w portalu. Chcemy dostarczać użytkownikom rozrywkę na jak najwyższym poziomie, wykorzystując do tego potencjał Sieci. ─ podkreśla Aleksandra Ciechomska, Dyrektor Pionu Rozwoju Produktów w Wirtualnej Polsce.

„Z pewnością radio WP będzie silną konkurencją dla tradycyjnych rozgłośni słuchanych w pracy i w domu. Choć oczywiście naszymi naturalnym odbiorcami są ci, którzy słuchają muzyki zwłaszcza przez komputer. Nasza rozgłośnia ma możliwość nadawania do największej ilości słuchaczy w Europie. Jednocześnie z radia.wp.pl może korzystać kilkadziesiąt tysięcy osób.” – opowiada Tomasz Bucholc, kierownik Projektów Internetowych w WP.

Radia WP słuchać można jednocześnie w 15 tysiącach „odbiorników”, co przy zachowaniu standardowych przeliczników oznacza ok. 50 tysięcy słuchaczy. Emisja może odbywać się z każdego miejsca w Europie. Serwis radio.wp.pl wyróżnia również ogromna baza utworów – w tej chwili zawiera on ponad 250 tysięcy numerów, a każdym rokiem dołączanych będzie kilkadziesiąt tysięcy nowych. W bazie znajdują się utwory wszystkich znaczących wytwórni światowych, jak EMI, Sony BMG, Warner, UMC czy Sonic.

„W przyszłości chcemy przymierzyć się do rozszerzenia oferty serwisu o informacje związane z wydarzeniami muzycznymi, zamierzamy też wprowadzić dodatkowe zakładki, jak np. Aktualności czy Wywiady.” – dodaje Bucholc.

Jeszcze w tym roku uruchomione zostaną dodatkowe kanały gatunkowe – z muzyką undergroundową oraz kolędami.

Studio XXI wieku

Serwis Radio WP dysponuje jednym z najnowocześniejszych studiów nagraniowych w Polsce, co gwarantuje znakomitą jakość dźwięku, maksymalnie zbliżoną do oryginału. „Mamy świetny zespół reżyserów dźwięku oraz współpracujących z nimi specjalistów działu IT. Dbają oni, by wszystkie emitowane utwory, audycje i reklamy zostały poddane odpowiedniej cyfrowej obróbce i dostarczane były użytkownikom w najwyższej dostępnej jakości.” – mówi Tomasz Bucholc. Partnerem projektu jest Beat & Heaven Polska. Przy projekcie zaangażowanych jest kilkadziesiąt osób.

Najnowocześniejsze narzędzie marketingowe

Radio WP – oprócz bazy utworów muzycznych – dysponuje także doskonałymi narzędziami marketingowymi. Koncerty życzeń (za pośrednictwem sms-ów), sponsorowane konkursy i spoty reklamowe, to tylko niektóre z nich.

„Jeżeli chodzi o aspekt reklamowy, to wyższość radia w sieci w stosunku do radia tradycyjnego polega na tym, że każdą z zastosowanych form audio, można łączyć z reklamą wizualną.” – mówi Jacek Tryzno, Kierownik Biura Reklamy w WP. Nowością na polskim rynku jest tworzenie w serwisie WP kanałów typu Brand Event z indywidualną oprawą muzyczną, uruchamianych dla konkretnego klienta i jego marki. Swoim kontrahentom WP oferuje także usługi producenckie – od tworzenia scenariusza reklamy, doboru lektorów i nagrań, po produkcję radiowego spotu.

hastagi na stronie:

#radio śląskie szlagiery #hity radiowe 2011 #niemiecka lista przebojów 2011 #radiowe hity 2011 #Śląskie Szagierów #radio sluchaj listy slaskich szlagierow

Authors

Related posts

Top